عقیده ی اهل سنت و جماعت

قرآن و سنت به فهم سلف صالح امت

عقیده ی اهل سنت و جماعت

قرآن و سنت به فهم سلف صالح امت

سلام علیکم
قصد دارم در این وبلاگ مجموعه ی عظیمی از مقالات , کتب و نوار های اسلامی را در مورد عقیده ی اهل سنت و جماعت گردآوری کنم تا منبع کاملی باشد برای پیروان قرآن وسنت.

کمک خواستن و صدا زدن جن و شیاطین شرک است

جمعه, ۲۸ شهریور ۱۳۹۳، ۱۰:۵۶ ق.ظ

 س: حکم کمک خواستن از جن یا شیاطین برای ضرر رساندن به دیگران چیست؟ مثل اینکه قصداً یا بدون قصد بگوید: فلانی را بگیرید. او را ببرید. حکم کسی که این گونه کمک بخواهد چیست؟ از برخی شنیده‌ام  هر کس جن را بخواند نماز و روزه او قبول نمی‌شود. در قبرستان مسلمانان دفن نگردد و در تشییع جنازه‌اش شرکت نکنند. و بر او نماز گذارده نشود.

ج: کمک خواستن از جن و برای برآوردن حاجات مانند: ضرر یا سود رساندن به دیگری، شرک در عبادت است. زیرا به نوعی کمک خواستن از جنهاست.

 خداوند می‌فرماید: [ وَیَوْمَ یَحْشُرُهُمْ جَمِیعًا یَا مَعْشَرَ الْجِنِّ قَدِ اسْتَکْثَرْتُمْ مِنَ الإنْسِ وَقَالَ أَوْلِیَاؤُهُمْ مِنَ الإنْسِ رَبَّنَا اسْتَمْتَعَ بَعْضُنَا بِبَعْضٍ وَبَلَغْنَا أَجَلَنَا الَّذِی أَجَّلْتَ لَنَا قَالَ النَّارُ مَثْوَاکُمْ خَالِدِینَ فِیهَا إِلا مَا شَاءَ اللَّهُ إِنَّ رَبَّکَ حَکِیمٌ عَلِیمٌ (١٢٨)وَکَذَلِکَ نُوَلِّی بَعْضَ الظَّالِمِینَ بَعْضًا بِمَا کَانُوا یَکْسِبُونَ (١٢٩)]انعام

 (و آن روز که (خدا) همه آن‌ها را جمع و محشور می‌سازد (می‌گوید) ای جمعیت جن! شما گروه زیادی از انسان‌ها را گمراه ساختید. دوستان و پیروان آنان از میان انسان‌ها می‌گویند: (پروردگارا! هر یک از ما دو گروه از دیگری استفاده کردیم. و به اجلی که برای ما مقرر داشته بودی رسیدیم). (خداوند) می‌گوید: آتش جایگاه شماست، در آن جاودانه خواهید ماند، مگر آنچه خدا بخواهد، پروردگار تو حکیم و داناست «128» و ما این‌گونه بعضی از ستمکاران را به بعضی دیگر واگذار می‌کنیم به سبب اعمالی که انجام می‌دادند] «129» )

الله تعالی می‌فرماید: [وَأَنَّهُ کَانَ رِجَالٌ مِنَ الإنْسِ یَعُوذُونَ بِرِجَالٍ مِنَ الْجِنِّ فَزَادُوهُمْ رَهَقًا (٦)]«جن/6»

 (و این که مردانی از انس به مردانی از جن پناه می‌بردند و آن‌ها سبب افزایش گمراهی و طغیانشان می‌شدند)

 بنابراین کمک خواستن انسان از جن برای ضرر رساندن به دیگران و دفع شری که از آن بیم دارد شرک است و هر کس که حالش چنین باشد، نماز و روزه‌ه اش مورد قبول نیست.

 خداوند می‌فرماید:[أَشْرَکْتَ لَیَحْبَطَنَّ عَمَلُکَ وَلَتَکُونَنَّ مِنَ الْخَاسِرِینَ (٦٥)] «زمر/65»

 ( اگر مشرک شوی، تمام اعمالت تباه می‌شود و از زیانکاران خواهی بود) 

 هر کس این اعمال در او دیده شود بر او نماز خوانده نشود و در تشییع جنازه‌اش شرکت نشود و در قبرستان مسلمانان دفن نشود.

و بالله التوفیق. و صلی الله علی نبینا محمد و آله و صحبه و سلم.

  فتاوای انجمن دایمی مباحث علمی و افتاء – (408، 407/1)

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی